سوال سن مناسب برای کاشت مو عمدتا مربوط به مردانی است که از ریزش موی ژنتیکی رنج می برند. ریزش موی ژنتیکی در مردان، آلوپسی آندروژنیک یا طاسی با الگوی مردانه نامیده می شود. سنی که در آن کاشت مو انجام می شود در این افراد مهم است. کاشت مو باید پس از تثبیت ریزش مو در این افراد انجام شود.

به طور کلی ریزش مو در مردان در حدود 25 سالگی تثبیت می شود و امکان کاشت مو وجود دارد. هیچ محدودیت سنی برای کاشت مو برای زنان و افرادی که به دلیل آسیب به پوست سر دچار ریزش مو هستند وجود ندارد.

سن مناسب برای کاشت مو را بشناسید

ریزش مو در مردان در سن خاصی تثبیت می شود. این بدان معنی است که وضعیت خط مو و مناطق طاس مشخص است، اما به ندرت مشخص است. قبل از این، وضعیت بانک مو تغییر می کند و ریزش مو ممکن است ادامه یابد و مناطق طاس ممکن است گسترده تر شوند.

به طور کلی کاشت مو در سن مناسب به دو دلیل بسیار مهم است که در ادامه به آن می پردازیم.

اگر کاشت مو در شرایطی انجام شود که وضعیت بانک مو مشخص نشده باشد، می توان از موهای باقی مانده از بانک مو برای کاشت استفاده کرد، در چنین شرایطی عصاره موی باقی مانده از بانک مو به داخل مو می ریزد. پیوند حوزه.

در چنین شرایطی اگر طاسی در محل کاشت گسترده باشد، جای زخم و اسکار روی سر ظاهر می شود که از نظر زیبایی جذابیتی ندارد.

با توجه به ادامه ریزش مو در این افراد ممکن است موهای اطراف موهای کاشته شده ریزش کنند که این امر نیز باعث ایجاد ناراحتی در ظاهر فرد می شود.

سن مناسب برای کاشت مو

علت ریزش موی ارثی یا آلوپسی آندروژنیک

همانطور که گفته شد سن ایده آل برای کاشت مو مربوط به مردانی است که از ریزش موی ژنتیکی رنج می برند. علت دقیق ریزش موی ژنتیکی به طور کامل مشخص نشده است. اما طبق تحقیقات انجام شده تاکنون عوامل هورمونی مهم ترین عامل این نوع ریزش مو هستند. هورمون های مردانه به نام آندروژن شناخته می شوند و در بدن زنان به مقدار کمتری نسبت به مردان ترشح می شوند.

هورمون های آندروژنیک باعث کوتاه شدن و نازک شدن موها می شوند. زمانی که اثرات این هورمون ها افزایش می یابد، گاهی رشد مو در نواحی خاصی از پوست سر متوقف می شود و به طور کلی این ناحیه طاسی می شود. به طور کلی، قسمت هایی از پوست سر نسبت به سایر نواحی سر دارای گیرنده های آندروژن بیشتری است، بنابراین ریزش مو در آن ناحیه بیشتر محسوس است. برخی از افراد مبتلا به ریزش مو فولیکول های مویی دارند که بیشتر به هورمون های آندروژنیک پاسخ می دهند.

تثبیت وضعیت بانک مو با افزایش سن

فولیکول های مو و موهای بدن در برابر هورمون های آندروژنی مقاوم هستند. البته در برخی افراد فولیکول های مو در بانک این هورمون را نگه نمی دارند و دچار ریزش مو می شوند. در این سال ها کاشت مو نتیجه خوبی نخواهد داشت.

برای بزرگسالان جوان مبتلا به ریزش مو، تشخیص ریزش موی مقاوم و غیرمقاوم دشوار است. بنابراین می توان از موهای مقاوم برای شانه زدن استفاده کرد. به این ترتیب موهای کاشته شده پس از کاشت می ریزند. بیمار پول و زمان خود را صرف تعویض موهای خود کرد و به نتیجه مطلوب نرسید. علاوه بر این، او باید عواقب بعد از کاشت مو مانند اسکار و جای زخم را متحمل شود. البته بعد از ریزش مو، مخصوصاً زمانی که فرد دارای سر طاس بزرگ است، ناحیه ای که این اسکارها و میله ها در آن زندگی می کنند بیشتر نمایان می شود.

بسته به سن می توان موهای مقاوم و غیرمقاوم را به طور کامل از هم جدا کرد و مشخص کرد که بانک موی فرد قوی یا ضعیف است.

بسیاری از جوانان این راه پرخطر را انتخاب می کنند و در سن کمتر از 25 سال به این فکر می کنند که موهای ما ممکن است بعد از کاشت ریزش نکنند. اگر موهایمان می ریزد ربطی به کاشت مو ندارد و به هر حال اگر موها را نکشیم می ریزند. وجود جای زخم روی سر بسیار دشوار است، به خصوص اگر سر کاملاً طاس باشد. تصور کنید حالا آن طرف از کاشت موی FUT هم استفاده کرده باشد. برش و بخیه زدن پوست یکی از بزرگترین چالش های این روش است. با سایر روش های کاشت مو، جای زخم کمتری روی پوست نسبت به کاشت مو با روش FUT وجود دارد.

 

چه زمانی باید کاشت مو انجام دهیم؟

برای افراد مبتلا به ریزش مو که موهایشان هنوز دست نخورده است، الگوی و میزان طاسی ناشناخته است. برای افرادی که برای اولین بار موهای خود را در سنین پایین ریزش می کنند، احتمال زیادی وجود دارد که طاسی سایر قسمت های سر را تحت تاثیر قرار دهد. پوست سر در این افراد نسبت به افرادی که شروع به ریزش مو کرده اند پهن تر است.

برای مثال فردی را تصور کنید که کمتر از 25 سال دارد و در ناحیه شقیقه دچار ریزش مو شده است. ریزش موی این فرد ادامه دارد اما در حال انجام کاشت مو در این ناحیه است. با ادامه ریزش مو در این فرد ریزش مو به پوست سر و حتی بالای پشت می رسد. در این وضعیت، قسمت بالای سر کاهش یافته و ناحیه شقیقه همچنان مو دارد. در چنین شرایطی ظاهر او بسیار ناراحت کننده بود و بسیار زشت شد. برای بهبود وضعیت، رشد مو در وسط و بالای سر ضروری است. اگر امکان دارد با توجه به اینکه ریزش مو هنوز در پشت سر او اتفاق می افتد، بانک موی او آنقدر ضعیف است که نمی توان موها را از بانک مو جدا کرد. در چنین شرایطی باید تمام موهای سرش را بتراشد. تراشیدن سر مشکل دیگری در ظاهر آن ایجاد می کند و آن پیدایش جای زخم و اسکار است.

به طور کلی، اگر همان فرد در دهه 30 و 40 زندگی خود تحت پیوند مو قرار گیرد، مشخص می شود که کدام ناحیه از پوست سر، پوست سر و وضعیت بانک مو در آن است. اگر بانک مو در این فرد ضعیف باشد از کمترین ظرفیت بانک مو برای کاشت به خط رشد و بالای سر استفاده می شود. البته ظاهر انسان در این حالت طبیعی تر از زمانی است که لبه های گوش مودار، تاج و تاج بدون مو باشد.

توصیه های مهم برای نوجوانان

با تمام این توضیحات در مورد سن مناسب برای کاشت مو، ریزش مو مشکل اصلی بسیاری از مردان جوان است. گاهی اوقات جوانانی که از ریزش مو رنج می برند آرامش و اعتماد به نفس خود را از دست می دهند. استفاده از روش های مختلف درمان ریزش مو مناسب ترین اقدام برای این فرد است. با انجام معاینات و آزمایشات مختلف علت ریزش مو در این افراد مشخص می شود. پس از بررسی علت ریزش مو، درمان می شود.

با این حال، ریزش مو دلایل مختلفی دارد. گاهی اوقات مشکلات تغذیه ای و کمبود مواد معدنی در بدن عامل اصلی ریزش مو است. گاهی اوقات عفونت های پوستی عامل اصلی ریزش مو هستند. حل این مسائل باعث درمان ریزش مو در فرد می شود.

استفاده از داروهای موضعی مانند ماینوکسیدیل، فیناستراید و مواد مشابه نیز می تواند در درمان ریزش مو بسیار مفید باشد. این داروها ممکن است روند ریزش مو را کند کرده یا باعث رشد مجدد موهای از دست رفته شوند.

به طور کلی سن ایده آل برای کاشت مو بالای 27 سال و حدود 30 سال است. توصیه می شود جوانان زیر این سن برای درمان ریزش مو از درمان دارویی استفاده کنند و پس از تثبیت وضعیت ریزش مو، پس از شناسایی وضعیت بانک مو و الگوی طاسی، اقدام به کاشت مو کنند.

سن مناسب برای کاشت مو در چند خط است

شما خواننده گرامی چه خانمی باشید که دچار ریزش مو هستید و چه مردی که به دلیل آسیب به پوست سر دچار ریزش مو شده اید، هیچ محدودیت سنی برای کاشت مو وجود ندارد.

محدودیت سنی مناسب برای کاشت مو با مردان مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک مرتبط است. در این مردان ریزش موی خفیف، متوسط ​​و شدید با کاشت مو قابل درمان است. کافی است تا 27 سالگی کاشت مو انجام ندهند و از درمان های دیگر برای کاهش ریزش مو و حتی ترمیم ریزش مو قبل از 27 سالگی استفاده کنند. پس از 27 سال میزان و الگوی ریزش مو در این افراد و همچنین وضعیت فون مو تثبیت می شود و اکنون شانس خوبی برای کاشت مو وجود دارد.
 

متن کامل مقاله را بخوانید: https://payju.ir/content/لیست-کلینیک-های-کاشت-مو-در-شیراز