این نرم افزار با رابط کاربری آسان و کاربردی که دارد، نیاز به آموزش کارکنان را برطرف میکند.و بدین ترتیب مدیران و حسابداران میتوانند به راحتی و بدون دغدغه پیچیدگیهای محاسباتی، از تجربه کاربری مثبت نرمافزار بهره ببرند. آموزش صفر تا صد حسابداری طوری طراحی شده است که حتی افرادی که هیچ اطلاعاتی در این زمینه ندارند نیز به سادگی بتوانند امور مالی را بصورت جامع و کاربردی از زبان مدیران مالی با تجربه بیاموزند . همچنین سازمانهای نظارتی مانند سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان حسابرسی با اعمال قوانین، استانداردها و دستورالعملهای مناسب و کارا به طوری که این قوانین شفاف و رسا بوده و امکان نقض آن توسط شرکتها و مدیران نباشدو تهیه چکلیستهای مرتبط با مدیریت سود میتوانند نقش مهمی در زمینه مدیریت سود ایفا نمایند. طبق نظر کارشناس شرکت حسابداری آینده سازان فرازکام، امور حسابداری در حال حاضر توسط نرم افزار ها صورت میگیرد و نیروی انسانی، بیشتر نقش نظارتی بر آن را دارد.

هم اکنون بازار کار حسابداری به شدت نیازمند حسابداران ماهر، با تجربه و مسئول است. چنانچه یک حسابدار برای مهارت در حسابداری، بصورت هدفمند و با برنامه‌ریزی مدون روی خودش کار کند، می‌تواند به موفقیت‌ها و درآمدهای بالایی در این حرفه برسد. مطمئن باشید در هر شرایط اقتصادی، حسابدار با تجربه و کار بلدی را نمی‌بینید که بیکار باشد، اگر هم هست حتما مهارت‌های کافی برای کسب درآمد از این حرفه و انجام پروژه‌های مالی را ندارد.

در این مقاله بطور کامل مهارت‌هایی که یک حسابدار باید بیاموزد تا بتواند در حرفه حسابداری ورود و جایگاه شغلی خود را تثبیت نماید را بطور کامل توضیح دادیم. از شما دعوت می‌کنم بر روی این ۲۰ مهارت در حسابداری تامل کنید و برای ورود به بازار کار حسابداری و کسب درآمدی معقول، این مهارت‌ها را آموزش ببینید.

این مقاله حاصل یک عمر تجربه ما در حرفه حسابداری است و در ادامه با مطالبی آشنا می‌شوید که معمولا در هیچ دوره آموزشی بیان نمی‌شود. پیشنهاد می‌شود این مقاله در در بوک مارک مرورگر خود ذخیره نمایید تا با حوصله و دقت بیشتری بتوانید مفاهیم ارائه شده را بررسی نمایید.

شخصی سازی نرم افزار های حسابداری شرکتی، نقش مهمی در موثر واقع شدن آن در موفقیت سودآوری و کسب و کار شما دارد و یک نرم افزار باید بنا بر شرایط شرکت و کسب و کار شما باشد و این نرم افزار حسابداری شرکتی طبق اهداف و خواسته ها و شرایط و ضوابط شما شخصی سازی شود. دامنه فعالیت نرم افزار های حسابداری در امور حسابداری کسب و کارها و شرکت بیشتر شده است و شاهد این موضوع هستیم که نقش انسان در آن روز به روز کم رنگ تر می شود. در رابطه با موضوع خاص این پژوهش، تاکنون مطالعهای در ایران انجام نشده است. جالب است که بدانید در کشورهای خارجی که ایران نیز به همانسو حرکت مینمایند، شغل حسابداری به عنوان مغز متفکر یک فعالیت اقتصادی موفقیت است. بر اساس ماده 105 قانون مالیات های مستقیم،جمع درآمد شرکتها و درآمد ناشی از فعالیت های انتفاعی سایر اشخاص حقوقی که از منابع مختلـف در ایران یا خارج از ایران تحصیل میشود، پس از وضع زیان های حاصل از منابع غیرمعـاف و کسـر معافیـت هـای مقـرر بـه استثنای مواردی که طبق مقررات این قانون دارای نرخ جداگانه ای می باشد، مشمول مالیات به نرخ بیست و پنج درصـد 25% خواهندبود.

حسابرسی کارآمد در جهت اطمینان بخشی به اطلاعات اظهار شده توسط مودیان وابستگی مستقیمی با شناسایی، بررسی و از پیشروی برداشتن چالشها و مشکلات عملیات اجرایی آن دارد، بر این اساس شناسایی این چالشها و مشکلات و رتبهبندی آنها و همچنین ارائهٔ راهکارهایی جهت از پیشروی برداشتن آنها ضروری به نظر میرسد. همان طور که میدانید عملیات حسابداری و مالی ارائه اعداد و ارقام دقیق است. بله درست است! طبق نظر موسسه حسابداری کارآمد و موثر بودن نرم افزار حسابداری در کسب و کارها ارتباط مستقیمی با سودآوری، کاهش هزینه ها و توسعه اقتصادی و ورشکستگی آن کسب و کار دارد. لازم به ذکر می باشد که مشخص کردن شاخص ها و معیارهایی درست و کارآمد انتخاب نرم افزارهای حسابداری شرکتی خود به خود، نیازمند تخصص و تسلط بر کارهای حسابداری و مالی می باشد و شناخت ویژگی های منحصر به فرد نرم افزار های حسابداری شرکتی نیازمند تسلط بر امور حسابداری می باشد. مدیریت هر کسب و کار یا شرکتی به تسلط در امور متفاوت نیاز دارد و مدیران و تصمیم گیرندگان باید بتوانند بهترین تصمیمات را در بهترین زمان ممکن اخذ نمایند.

از اساسی ترین کارهایی که مدیران و تصمیم گیرندگان کسب و کارها و شرکت ها باید به آن توجه کنند امور مالی و حسابداری می باشد، که در حال حاضر این امور حسابداری و مالی توسط بهترین نرم افزارهای حسابداری انجام می شوند. این اجبار برای صورتهای مالی میاندورهای 3 ماهه و 9 ماهه وجود ندارد و برخی شرکتها بهصورت داوطلبانه به بررسی میاندورهای صورتهای مالی این دو فصل اقدام میکنند؛ بنابراین، محدودیت اصلی مطالعۀ حاضر، استفاده از صورتهای مالی حسابرسینشدۀ فصلی برخی شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران (3 ماهه و 9 ماهه) است. برخی از این نرمافزارها حسابداری بدون در نظر گرفتن تفاوت سیستم مالی و حسابداری کشور، از نسخههای خارجی الگوبرداری کرده و برخی دیگر از شرکتهای داخلی تقلید و صرفا هدفشان از ساخت محصول افزایش فروش و درآمد بوده و پس از برند شدن نامشان هیچ اقدامی نسبت به بهروزرسانی و رفع عیوب نرمافزار حسابداری خود نمیکنند. همچنین با صرفهجویی در زمانی که در نتیجه استفاده از این نرمافزار بدست میآورید، ارتباطات خود با مشتریان را گسترش دهید و موفقیت تجارت خود را تضمین کنید.